Helpdesk for digitalt prosjektarbeid
SITRAPs helpdesk er et studentdrevet tilbud for studenter som trenger hjelp med å komme i gang med digitale verktøy eller å tilegne seg mer avanserte digitale ferdigheter. Det er mulighet for å få hjelp både digitalt og fysisk på KA. Det er omlag 15 studenter ansatt i helpdesk, se lenger ned på siden for mer informasjon om ledige stillinger.
Målet er å styrke en progressiv og kritisk bruk av digitale verktøy innenfor romlig planlegging og legge til rette for et læringsmiljø hvor målet er å «lære hvordan man lærer».
Helpdesk på KA
En hjelpetjeneste for digitale vertøy som er tilgjengelig for studentene ved LANDSAM, og er lokalisert i foajeen på KA og vil ha åpent 2 timer 2–3 dager i uken. Helpdesk skal tilby 1-1 hjelp med svar på konkrete spørsmål der studentene begrenses av manglende digital kompetanse. Mange av de andre organisasjonene i tilknytning til fakultetet som linjeforeningene og Urban Lab tilbyr også oversikter og kurs, men denne 1-1 hjelpen er det kun helpdesk som bidrar med. Når studenten står fast med små problemer i dataprogrammene vil helpdesk kunne være et godt tilskudd ved siden av Google og klassekamerater. Åpningstider annonseres med plakater, via canvas og sosiale medier.
Digital helpdesk
Den digitale helpdeseken er et canvasrom som er en ressursside for digitalt prosjektarbeid og programvarer for alle studenter innen romlig planlegging.
Her har helpdesk samlet informasjon som kan kanskje gi svar på disse spørsmålene. Rommet består av nyttige lenker, brukerveiledninger og tips for typiske og noen mindre typiske digitale verktøy for studieprogrammene ved LANDSAM. Du kan også sende en e-post til sitrap-helpdesk@nmbu.no
Helpdesk arrangementer
Helpdesken har som mål å arrangere ulike kurs og arrangementer rettet mot studentene ved LANDSAM. Det er ønskelig både med kurs holdt av studentene som er ansatt i helpdesken og eksterne. Følg helpdesken på Instagram, der annonsere vi aktuelle kurs og arrangementer.
Kommende arrangmenter
Tidligere arrangementer
Ledige stillinger
Har du lyst til å hjelpe dine medstudenter med digitale verktøy, og lærer mer om dette selv? SITRAPs helpdesk søker studenter som kan jobbe i helpdesken i studieåret 24/25.
Vi søker deg som fortrinnsvis har hatt LAD100, LAD102 og/eller LAD202, eller deg som behersker noen av følgende programmer:
- AutoCad
- Civil 3D
- Adobe-pakken
- Vectorworks
- QGIS (eller andre GIS-programmer)
- Sketchup
- Forma
- Focus Arealplan
- Focus Anbud (og andre Focus-programmer)
- Lumion
- Revit
- TwinMotion
- ArcGIS (og andre programmer i pakken fra Geodata AS)
- Placepoint
Hvis du blir ansatt får du: lønn, delta i et fagfellesskap av undervisere og forskere, bli tidlig oppdatert på nye digitale verktøy, muligheten til å ta kurs/opplæring utenfor studieprogrammet, et fagnettverk utenfor campus, en verdifull erfaring på CV. Du får tildelt oppgaver og skriver timer etter avtale.
I tillegg formidler helpdesken studentassistenter til emnene som trenger dette. Du kan også melde at du vil stå på en liste der SITRAP videreformidler kandidater med aktuell kompetanse til emneansvarlige.
Høres dette interessant ut send en e-post til sitrap@nmbu.no eller meld din interesse på nettskjema.