Studiestart ved Fakultet for realfag og teknologi (REALTEK) - 2024

Velkommen som ny student ved fakultetet for realfag og teknologi (REALTEK) ved NMBU!
Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

Under studiestart i august vil du bli kjent med REALTEK som fakultet og bli godt kjent med studieprogrammet du har begynt på, dine medstudenter og Campus Ås.

• Gjør deg kjent med informasjon for nye NMBU-studenter. Legg merke til:

• Sjekkliste for deg som er ny student (opprette brukerkonto, semesterregistrering mm.)
    • Fadderukeprogram (kick-off 9. august)
    • Registreringshelg 10.-11. august
  • Er du forhindret i å møte opp på studiestartdagen 12. august, må du i god tid gi beskjed til studieavdelingen: studieveileder-realtek@nmbu.no. Hvis du ikke gir oss beskjed, regner vi dette som at du sier fra deg plassen på studieprogrammet.

Videre er det obligatorisk oppmøte under hele augustblokken for programstudenter på bachelor- og femårig masterprogram som følger innføringsemnet IMRT100, og for studenter på lektorutdanning i realfag som følger innføringsemnet PPXP100.

Hvor og når skal du møte opp?

I listen under finner du informasjon om oppmøte og program for studiestart, kategorisert etter studieprogram/tilhørighet. Vi oppdaterer program og info fortløpende ved eventuelle endringer.

• Tidligere gjennomførte studier/studiepoeng/emner kan du få innpasset i din utdanningsplan ved NMBU dersom de er relevante eller kan erstatte emnekrav i din utdanningsplan.

Dette kan gjelde for studenter som har fått opptak på høyere årstrinn på femårig master i teknologi, for bachelorstudenter og studenter ved toårig master. Du må selv søke om å få eksterne emner/studiepoeng innpasset via fastsatt søknadsskjema.

Studenter med opptak på høyere årstrinn vil trenge en tilpasset utdanningsplan og vil få tilbud om eget infomøte. Tid og sted for dette møtet vil publiseres nærmere oppstart.

• Alle nye studenter vil bli kontaktet av sin fadder før studiestart. Fadderen vil gi deg informasjon om oppstart av fadderuka og kan svare på eventuelle spørsmål du har før oppstart.

Fadderuka er helt frivillig å være med på, er gratis og varer fra 09.-23. august. Fadderuka innebærer mange sosiale, inkluderende og engasjerende aktiviteter for å gi deg en så god start på studentlivet ved NMBU som mulig. Vi oppfordrer alle nye studenter å delta!

Program for fadderuka REALTEK 2024 kommer!

Sosiale medier og kontakt for fadderuka ved REALTEK

Facebook: Fadderuka NMBU

Instagram: @fadderukarealtek