Program for studiestart for studenter tatt opp til høyere årstrinn på sivilingeniørmaster ved REALTEK 2024

Velkommen som høyere årstrinnstudent på et av våre sivilingeniørprogrammer på REALTEK! Her finner du oppmøtested og program for studiestart mandag 12. august. Vi oppdaterer program og info fortløpende ved endringer, så vi deg til å følge med her og holde deg orientert.

Fornøyde studenter ved Handelshøyskolen
Photo: Tommy Normann

For deg som har fått opptak på høyere årstrinn på følgende studieprogram:

Femårig master i teknologi (sivilingeniør):

• Anvendt robotikk
  • Byggeteknikk og arkitektur
  • Datavitenskap
  • Geoinformatikk
  • Industriell økonomi
  • Miljøfysikk og fornybar energi
  • Teknologi og produktutvikling
  • Vann- og miljøteknikk
  • Vi ønsker alle nye REALTEK-studenter velkommen i Aud.Max mandag 12. august kl. 10:30!

Husk obligatorisk oppmøte første dag mandag 12. august. Er du forhindret i å møte opp på studiestartdagen 12. august, må du i god tid gi beskjed til studieavdelingen: studieveileder-realtek@nmbu.no. Hvis du ikke gir oss beskjed, regner vi dette som at du sier fra deg plassen på studieprogrammet.

• 10:30 -10:45 Oppmøte med oppmøteregistrering Aud max

• Faddere registrerer oppmøte, finn plass i Aud.Max

10:45-11:45 Velkommen

• Velkomsthilsen v/Anne Cathrine, Dekan ved Fakultet for realfag og teknologi
    • Underholdning
    • Inspirasjonsforedrag v/Helix NMBU
    • Presentasjon av studieveilederne ved REALTEK
    • Informasjon om innføringsemnet IMRT100 og forkurs i matematikk MATH007

11:45-13:00 Lunsj

13:00-14:00 Informasjonsmøte for studenter med opptak på høyere årstrinn ved REALTEK (sted kommer)

Program for augustblokken og emner for høsten

Studenter på høyere årstrinn følger en individuelt tilpasset utdanningsplan. For noen vil dette innebære å ta et emne i augustblokken. Din individuelle plan må du avklare med en studieveileder. Delta på informasjonsmøtet første studiedag for å få hjelp med å sette opp en indivuduell plan.

Mulig å bli med på IMRT100 fagorientert prosjekt

De som ikke trenger å ta et spesifikt emne i augustblokken må gjerne følge oppstartsemnet for nye studenter, IMRT100 fagorientert prosjekt, for å komme inn i nettverket og bli bedre kjent med det aktuelle studieprogrammet og de ulike foreleserne. Har du ikke mulighet til å ta IMRT100, anbefaler vi at du prøver å få med deg morgenforelesningene i uke 34. Se mer detaljer rundt IMRT100 på studiestartsiden for bachelor- og sivilingeniørstudiene.

Emne-info i Canvas

Detaljert info om de enkelte emnene blir lagt ut i læringsplattformen Canvas. Hvert emne har et eget Canvas-rom. Du får tilgang til Canvas-rom etter at du er meldt opp til undervisning i det aktuelle emnet. Oppmelding og semesterregistrering gjør du via Studentweb.

Oppmeldingsfrister

Se akademisk kalender