Oppussing av biblioteket på Sørhellinga

Av Birgit Hvoslef Dahl

Naturlandskap med skog, sol og himmel
The color scheme for the library at Sørhellinga has been chosen from nature, the forest and the sky.Foto: Shutterstock

Vi frisker opp biblioteket på Sørhellinga med nye farger og møbler. I ukene frem mot jul vil dette arbeidet merkes. Biblioteket holder stort sett åpent hele perioden, men vil være stengt enkelte dager

Fremdriftsplan

Med forbehold om endringer.

• 28.11 – Denne dagen er biblioteket er stengt pga montering av ny glassvegg. Det kan bli noe støy i resten av bygget pga dette.
  • Dato for malearbeider er ikke satt
  • 22.12 – siste åpningsdag før juleferie
  • 2.1 - første åpningsdag etter juleferien

Se forøvrig bibliotekets åpningstider.

Fine, nye omgivelser for studier

Universitetsbiblioteket skal tilby et godt fysisk og digitalt læringsmiljø som fremmer læring, trivsel og tilhørighet. Gjennom denne oppfriskningen av lokalene på Sørhellinga håper vi å bidra til dette.

Lokalene på Sørhellinga har vært dominert av glass, metall og gråfarger. Nå tilfører vi flere farger, grønt som trærne, blått som vannet og gult som soloppgangen, og åpner opp rommet med flere lave møbler og større variasjon i sitteplassene.

Det vil også bli flere strømuttak, noe studentene har etterlyst.

Universitetsbiblioteket som møteplass

Etter ommøbleringen har vi rom for å lage faglige og kulturelle opplevelser for studenter, ansatte og gjester på Sørhellinga, lik det vi tilbyr i Veterinærbygningen. Slik kan vi være en døråpner for omverdenen inn til NMBU, og en inkluderende arena for kunnskapsutveksling, refleksjon og kritisk tenkning.

Har du en ide til et arrangement som passer på Sørhellinga, ta gjerne kontakt.

Biblioteklokalene på Sørhellinga før oppussing. Foto: NMBU