École Nationale Supérieure Agronomique de Toulouse (ENSAT)

Toulouse, Frankrike.
Toulouse, Frankrike.Foto: Pixabay

The Engineering Faculty of Life Sciences (ENSAT) er en grande école innen landbruks- og biovitenskap i den fjerde største byen i Frankrike, Toulouse. Toulouse, også kalt "den rosa byen" på grunn av sine okerfargede takfliser og mursteinsbygninger, er hovedstad i det franske departementet Haute-Garonne, og er et senter for høyteknologi. Etter Paris regnes byen som Frankrikes studentby nummer to. ENSAT er en del av National Polytechnic Institute i Toulouse.

Om avtalen

Avtalen gjelder for miljø- og landbruksfag (mat, planter, vann, bioscience, GIS, husdyr. (Kun masternivå).

Hvem kan søke

For alle Erasmus+ avtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

Antall plasser

Seks plasser per semester.

Undervisningsspråk

Fransk og engelsk (krav om 4 i snitt fra engelsk på vitnemål fra videregående skole).

Semesterets varighet ved avtaleuniversitetet

Høstsemester: September-januar.
Vårsemester: Februar-juni.

Skoleavgift

Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

Muligheter for bolig

Universitetet er behjelpelige med å skaffe bolig.

Toulouse
Toulouse Photo: www.irit.fr