Utleie av boliger

Vi har 27 boenheter som leies ut til ansatte. Boenhetene varierer mellom hybler på 15m2 og leiligheter/eneboliger opptil 96m2.

NMBU har også en gjestebolig som er fullt møblert for korttidsleie for f.eks gjesteforelesere.

Nymalt Trillinghus (bolig for utleie) 2016
Nymalt Trillinghus (bolig for utleie) 2016 Foto: Kjersti Sørlie Rimer

Bolig for ansatte

Flere av boligene er fra tidlig 1900-tallet og er fredet/vernet, de er derfor ikke universiellt utformet. Flere av boligene er oppusset i senere tid og alle boligene har hvitevarer. For mer informasjon om våre boliger :

Boligene leies ut i maksimum 2 år.

Søknadskjema

Ledige boliger:

Ledig fra 01.07.24: Åsbakken 3, leil B, 1-roms m/sovealkove, pris 9700 kr pr. mnd. inkl. strøm og internett.

Ledig fra 10.07.24: Kongeveien 26, leilighet C, 3-roms, pris 9200 eks strøm/internett.

Ledig fra 01.10.24: Fougnerbakken 18a, 3-roms, pris 15000 pr. mnd. eks. strøm, inkl. internett.

Ledig fra 01.10.24: Fougnerbakken 18b, 3-roms pris 15000 pr. mnd. eks. strøm, inkl internett.

Ledig fra 01.10.24: Fougnerbakken 20a, 3 roms, pris 15000 pr. mnd eks. strøm, inkl internett.

Ledig fra 15.11.24: Åsbakken 3, leilighet C, 2-roms, pris 9800 kr pr. mnd inkl strøm/internett.

Ledig fra 15.11.24: Høgskoleveien 3a - bokollektiv, pris 6000 kr ink. strøm, eks. internett.

Ledig fra 15.11.24: Kongeveien 26, Lelighet D, 3-roms, pris 9800 kr pr. mnd. eks strøm/internett.

Våre boliger

• Fougnerbakken 18/20

3 umøblerte leiligheter på 90 kvm med stor stue, kjøkken, bad og to soverom.

To av leilighetene er i 1. etasje og en i 2.etasje.

Alle hvitevarer er inkludert. I stuen finnes det vedovn. Strøm er ikke inkludert, TV/Internett er inkludert. Boligen er opprinnelig fra år 1900, delvis rehabilitert 2019. Se beliggenhet her:

• Størrelse: 90 m2, adresse: Fougnerbakken 20B, 1431 Ås

Antall soverom: 2

Fullt møblert, inkl. sengetøy og håndkler.

Boligen leies ut gjennom institutt/avdeling.

Leietid: kortere perioder, maks 2 måneder.

Pris: 15 450,- per måned inkl strøm.

For kortere perioder enn 1 mnd. er prisen kr. 3 860,- per påbegynt uke.

Gjesteboligen er opptatt i følgende perioder 2024:

• Opptatt til 01.10.2024

Gjesteboligen er opptatt i følgende perioder 2025:

• Fra 28.07 til: 03.09

For mer informasjon kontakt eiendomsavdelingen, e-post: eia@nmbu.no

SiÅs (studentsamskipnaden på Ås) har egne gjesteboliger til utlån

• Nyansatte og stipendiater med tidsavgrenset opphold eller av ulike grunner har vanskeligheter med å komme inn på boligmarkedet prioriteres.

Kriterier for utvelgelse:

· Kommer direkte fra annet land
    · Økonomisk årsak
    · Endret familiesituasjon
    · Eventuelt andre årsaker

Ved få søkere kan søkerere med andre kriterier bli vurdert. Søkerne må være lønnet av NMBU.

Leieforholdet kan vare i inntil 2 år. Leieforholdet kan bli forlenget, utover 2 år, om kriteriene fremdeles oppfylles og vil kun gjelde for en kort tidsavgrenset periode.

Leieforholdet kan sies opp med tre måneders varsel. Det er ikke tillate med fremleie. NMBU tar utgangspunkt i utleievilkår «utleieboliger fastsatt av Statsbygg».

Boligene har hvitevarer (kjøleskap, komfyr) men er ellers umøblerte. Noen boliger har oppvaskmaskin. Utgifter til strøm og oppvarming kommer i tillegg til husleien. Boligene har tilgang til internett og grunnpakke for TV. Dette er inkludert i leien. Eneboligene inne på campus har hage. Den anses som en del av parken og leietaker plikter å holde den i orden. Hagen kan ikke brukes som lagringsplass. Leietaker har ansvar for plenklipp og stell av blomsterbed. Leietaker må holde utstyr selv. Parken står for klipping av hekker og tre.

Vi gjør oppmerksom på at leieforholdet kan bli fordelsbeskattet.

Oversikt under

Uteleiebolig 1

Stallmesterboligen 2007
Stallmesterboligen 2007 Foto: Kjersti Sørlie Rimer