SITRAP arrangerer første årskonferanse som SFU

Av Egil Jahren

Abstrakt illustrasjon, utsnitt av logoen til senteret på farget bakgrunn

SITRAPs første årskonferanse som SFU går av stabelen 25. oktober. Er du interessert i læring bør du få med deg dette arrangementet

I årets SITRAP skal vi erfare, lære og løfte: SITRAP rapporterer erfaringer vi kan lære av. I fellesskap diskuterer vi og får tilbakemeldinger som løfter blikket vårt.

Vi garanterer spennende gjester, foredrag og paneler! Fullstendig program publiseres innen uke 40. Fleksibel påmelding, du kan melde deg på noen eller alle sesjonene.

Gå til arrangementets nettside for påmelding og mer info

I de tre sesjonene kan vi lære mer om:

Sesjon 1: Masteroppgaven  Fra navlebeskuelse til vidsyn

Masteroppgaven skal være et selvstendig arbeid. Men hva om studentene deltar i et tverrfaglig fellesskap når de jobber med oppgaven? Studentene vil se sitt problemområde i en større sammenheng, og vi kan få studentforskning som både bidrar til samfunnet og gir studentene økt bærekraftforståelse.

Sesjon 2: Læring utenfor klasserommet – og komfortsonen

Hvordan inspirere studentene til faglige aktiviteter som ikke gir studiepoeng? Og hvilken verdi har egentlig slike aktiviteter for læring og faglig trygghet? I denne sesjonen møter du også studentene som startet et fagtidsskrift

Sesjon 3: Hvordan et SFU kan gi verdi for andre – fagdidaktiske utfordringer

Et Senter for fremragende utdanning undersøker hvordan undervisning og læring virker. Hvordan skal dette pedagogiske utviklingsarbeidet best dokumenteres og deles med andre? Hvordan skal våre erfaringer få effekt på praksis?