Auckland University of Technology (AUT)
Nau mai, haere mai ki Te Wānanga Aronui o Tāmaki Makau Rau

AUT

Aotearoa New Zealand

Auckland

Avtaletype

Study Abroad/skolepenger

Antall plasser

16 plasser per semester

Om studiestedet

AUT er det andre største universitet i Aotearoa New Zealand. Universitetet er fra 2000, men fungert som lærested siden 1880. NMBU har avtale med Faculty of Culture and Society; Faculty of Maori and Indigenous Development, Te Ara Poutama og Faculty of Design and Creative Technologies.

Auckland er New Zealands største by med ca 1,5 mill innbyggere, og økonomisk knutepunkt med 30% av landets befolkning. Det ligger på ved et vakkert havneområde, med et mildt klima i hele år og er rangert som en av de beste byene verden å bo i.

Emneoversikt

Forsikring - Obligatorisk forsikring NZD 375 per semester

• Avtalen er spesielt egnet for studenter fra REALTEK, LANDSAM, MINA, men kan også være relevant for andre.

Bachelor, Master og Phd nivå
    Det er mulig å kombinere studier med et internship program.

Lengde på opphold

1 til 2 semester

• Søkere med beste karaktersnitt på søknadstidspunktet. Minimum C i snitt.

Studenter må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner

• Skoleavgift for 2024: NZD 12800 per semester (60 AUT poeng)
    Student skatt (Student Sevices Levy) NZD 537,09 per semester

• Orientation: 13.-17. februar
    Semester 1, 2024 : 26. februar - 21. juni
    Mid-semester break 15.-26. april

Orientation: 13.-17. februar
    Semester 2, 2024 : 15. juli - 8. november
    Mid-semester break: 2.-13. september

• For bachelorstudenter: 60 AUT poeng tilsvarer 30 studiepoeng på NMBU. 4 emner per semester.
    For masterstudenter: 3 units på 600 level tilsvarer 30 studiepoeng på NMBU.

Emnernivå
    Level 500: 1. år bachelor
    Level 600: 2. år bachelor
    Level 700: 3. år bachelor
    Level 800: Masternivå

• For studieopphold over tre måneder, må man søke visum til New Zealand. Man kan først søke når man har blitt tatt opp ved universitetet, har fått kvittering på betalte skolepenger, og kan bevise at man har nok penger å leve for under oppholdet. Søknaden sende online og coster NZ$ 430 (2023) Les mer om visumsøknad.

Oversikt over hvilke dokumenter du trenger når du søker visum.

Viktig: Students who are part of an approved exchange scheme must apply for a student visa before their arrival in New Zealand. This includes students who are from visa-waiver countries. Exchange/Study Abroad students can come to New Zealand as visitors and apply for an exchange/study abroad student visa within New Zealand, but this is only if they can provide an exceptional circumstance as to why they could not obtain one before they arrived. Study abroad is not considered as a recognised approved exchange scheme, therefore they can be submitted through Students online.

• Denne avtalen er helt ny.