Laboratorium for Kjernemagnetisk resonans ved NMBU/KBM

Vårt laboratorium for NMR har eksistert siden 1990 hvor vi var det eneste laboratorium på Campus med NMR. Den gangen hadde vi et instrument fra Jeol....

Førsteamanuensis Kenneth Aase Kristoffersen

Senioringeniør Lars Molstad

Bestilling og priser

Prisen varierer fra år til år samt type analyse, men kan også avhenge av separate avtaler. Se nedenfor for ytterligere detaljer eller kontakt leiestedanvsarlig ved faggruppen kjemi.

Tjenester

Laboratorium for NMR er tilgjengelig for alle relevante oppdrag, både interne og eksterne. Det er likevel slik at studenter internt i forskningsgruppen har høyest prioritet. Andre oppfordres å kontakte leiestedsansvarlig samt labansvarlige hos oss.

Bestilling og priser

Det er ingen av våre tjenester som utføres kostnadsfritt. Alle må bidra med en bestemt sum penger men denne kostnaden er avhengig av hva slags analyse og øvrige tjenester som er ønskelig. Det er også forskjell i pris om du er intern eller ekstern. For enkelte kan de være mulig å gi opplæring i enkel bruk av instrumentene slik at priskostnadene blir lavere.

Bestillinger kan etterhvert gjøres via: https://ppms.eu/nmbu. Det er kun noen få instrumenter som foreløpig er lagt inn her, men den skal oppdateres kontinuerlig.

Forskning

Laboratoriet er aktiv innen en rekke forskjellige prosjekter med vekt på organisk analytisk kjemi, men også reaksjonsmekanismer og spektertolkning er viktige tema.

For forskningsrelaterte spørsmål, bachelor- og masterprosjekter:

Førsteamanuensis Kenneth Aase Kristoffersen