Har du lyst til å bli øvingslærer?

Av Kateryna Krutskykh

Studenter i staudehagen

Ved Handelshøyskolen er det ledige stillinger som øvingslærere i august/høst 2024. Søknadsfristen er ASAP.

BUS350 Dataanalyse i R
Vi trenger øvingslærere til gjennomgang av ukeoppgaver 2 eller 4 timer per uke. Det er en fordel både for øvingslærer og de som gir kurset at øvingslærerne tar to grupper. Det vil si 4 timer per uke. Dersom det er flere interesserte enn øvingslærerstillinger, vil de som kan ta 4 timer i uken foretrekkes, alt annet likt.

BUS350 kommer i hovedsak til å dreie seg om datavask, datapresentasjon og dataanalyse ved hjelp av R, og øvingslærerjobben består først og fremst i å være tilstede på "computerlab" og bistå studentene. Det betyr at disse øvingslæringstillingene er litt mindre tidkrevende enn andre øvingslærerstillinger.

Krav til kvalifikasjoner:
• Bachelornivå/kjennskap til R programmering og statistikk.

Søknad sendes til dag.einar.sommervoll@nmbu.no. Har du spørsmål knyttet til om dine kvalifikasjoner holder eller ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt.

AOS341 Kvantitative metoder
Vi trenger øvingslærere til gjennomgang av ukeoppgaver 4 timer annenhver uke.

AOS341 kommer i hovedsak til å dreie seg om datavask, datapresentasjon og dataanalyse ved hjelp av R, og øvingslærerjobben består først og fremst i å være tilstede på "computerlab" og bistå studentene. Det betyr at disse øvingslæringstillingene er litt mindre tidkrevende enn andre øvingslærerstillinger.

Krav til kvalifikasjoner:
• Bachelornivå/kjennskap til R programmering og statistikk.

ECN180 Globale utfordringer I. Økonomi og bærekraft

Handelshøyskolen søker etter øvingslærere til å ta ansvaret for gruppeøvinger og gruppeinnleveringer i uke 33 – 35 i augustblokka 2024. Vi trenger 3 studenter, men siden en av fjorårets studenter blir med også i år, søker vi nå etter to øvingslærere. Det er 7 gruppeinnleveringer og 8 gruppeøvinger i løpet av de tre ukene. I tillegg skal øvingslærerne delta på en avsluttende gruppepresentasjon siste dagen i emnet. Samlet arbeidstid er 15 – 20 timer per uke. Vi søker deg som liker å hjelpe andre studenter og som ønsker å få erfaring med  veiledning.

Søknad sendes til eystein.ystad@nmbu.no så fort som mulig. Legg ved karakterutskrift eller gi oss tillatelse til å sjekke karakterene dine i FS.

ECN120 Makroøkonomi I - Markeder, økonomisk utvikling, velferd og konjunkturer

Handelshøyskolen søker etter 2 øvingslærere i ECN120. Det er 3 øvingspartier per uke med 2 timers gjennomgang av oppgaver i hvert parti.

Vi søker deg som har interesse for makroøkonomi og lyst til å lære bort. Aktuelle kandidater bør ha tatt ECN120 og helst også ECN122.

Søknad sendes til joachim.thogersen@usn.no så fort som mulig. Legg ved karakterutskrift eller gi oss tillatelse til å sjekke karakterene dine i FS.

AOS300 Mitt lederskap
AOS300 Mitt lederskap gis i sin helhet på campus. Det er 8 undervisningsdager i august, tre timers forelesning og to timer gruppeøvinger. Som øvingslærer blir din oppgave å gå rundt i gruppene og drøfte oppgavene med dem, og bidra til gode diskusjoner. Videre vil du lese igjennom gruppenes innleveringer og vurdere om de kan godkjennes.

Du må ha gjennomført AOS300 og bestått. Ellers ønsker vi at du er oppriktig interessert i faget, og at du kan bidra til gode drøftinger i gruppene.

Søknad sendes til gro.ladegard@nmbu.no. Har du spørsmål knyttet til om dine kvalifikasjoner holder eller ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt.