Studenter søkes til opplegg om insekter på immatrikuleringen

Av Cathrine Glosli

Vepsehode
VepsehodeFoto: Ireneusz Waledzik/Shutterstock

Den 18. august er det immatrikulering. I år blir det blant annet seremoni utendørs på storplenen. Etter selve immatrikuleringen blir det arrangementer på stand. MINA trenger noen studenter med interesse og kunnskap om insekter som kan stå på stand denne dagen.

På standen skal det informeres om insekter og deres betydning, og man kan evt trekke opp insekter fra skogsdammen e.l. Det er kun fantasien som setter grenser.

Dette er en fin anledning til å vise nye studenter at insekter er skikkelig gøy!

På selve dagen, den 18.08., er det cirka 4-5 timers arbeid (inntil 2 timer på stand + rigging opp og ned). Alt vil være ferdig innen kl. 17 (senest). Det gis lønn etter skoletjenestens satser for selve arrangementet pluss inntil en dags forberedelse.

Om du har tid og lyst, send en en-post til Cathrine Glosli: cathrine.glosli@nmbu.no.