Nikolai K. Winge med ny bok om å skrive masteroppgave

"Masteroppgaven i juss – Kort forklart" er tildelt Universitetsforlagets lærebokpris 2014!

Nikolai Winge med ny bok
Nikolai Winge med ny bok Foto: Stainar Taubøll

Nikolai K. Winge ved Institutt for landskapsplanlegging har i samarbeid med universitetsbibliotekar Bård Tuseth gitt ut boken "Masteroppgaven i juss – Kort forklart". Boka, som er tildelt Universitetsforlagets lærebokpris 2014, er i følge Winge relevant for både jusstudenter og andre som behandler rettsregler i sin masteroppgave. Den gir en innføring i juridisk kildebruk og metode, samt hvordan man skal sitere fra lover og rettspraksis.

I tillegg til det spesielt juridiske behandler boken også generelle utfordringer ved produksjon av store skriftlige arbeider, for eksempel hvordan man bør gå frem for å velge tema, hvordan man kommer i gang med skrivingen, hva en innledning må inneholde osv. Videre gis det en god del konkrete skrivetips og sjekklister som gjør det enkelt å holde orden på detaljene.

Boken er gitt ut på Universitetsforlaget og er tilgjengelig i mange bokhandler, inkludert Boksmia ved NMBU.

Vi gratulerer!