APL380 Environmental Governance for Planning
Studiepoeng:10
Ansvarlig fakultet:Fakultet for landskap og samfunn
Emneansvarlig:Matthew Asa Cashmore, Roberta Cucca
Campus / nettbasert:Undervises campus Ås
Undervisningens språk:Engelsk
Antall plasser:45 studenter.
Frekvens:Årlig, høstparallell
Forventet arbeidsmengde:250 timer tildelte forelesninger, seminarer, selvstudier og skriftlige kursvurderinger.
Undervisnings- og vurderingsperiode:Høstparallell.
Om dette emnet
I dette kurset vil vi undersøke perspektiver på planleggingsrollene i ledelse bærekraft transformasjoner i hele verden. Hele kurset inneholder nødvendige teorier om naturen og utstrekning av sosio-politisk endring. Kursinnholdet fortsetter på hvilke måter kan man styre eller lede endringer. Den hoveddelen av kurset er dedikert til undersøkelser av casestudier. Klassen er om miljøplanleggingspolitikk og vaner som har målet for å innlede og/eller styre av sosiale endringer. Casestudiene inkluderer de viktigste verktøyene i dagens miljøplanleggingspraksis (særlig miljøkonsekvensutredning og strategisk miljøvurdering). De representerer høydepunkter i diskusjonen om endring, samt tverrgående miljøspørsmål som naturvern og klimaendringsplanlegging. Dette hender også i urbanisering prosessen, som har en spesiell plass for å eksperimentere i planlegging. På kurset skal man også gruble om arbeider med konflikt og arbeider med konflikt i miljøplanlegging og miljøledelse.
[NB. This course is taught in English]
Dette lærer du
De viktigste læringsutbyttene som studentene skal oppnå i løpet av dette kurset er:
- Å analysere og å kritisere miljøplanlegging caser og transformasjon av bærekraftig utvikling.
- Å identifisere relevante teorier for å forstå og/eller for å analysere måten av den bærekraftige utvikling transformasjonen.
- Å argumentere spesifikke ledelsestilnærminger eller teknikker for å lede en sosio-politisk endring.
- Å bli kjent med påvirkningen av den politiske makten til sosio-politiske endringer i transformasjonsveiene
- Å forklare miljøstyring valg til både eksperter og amatører publikum.
- Å vurdere begrepene planleggingsetikk og rettferdiggjøre de etiske valgene som ligger til grunn for planleggingspraksis.
Læringsaktiviteter
Læringsstøtte
Pensum
Forutsatte forkunnskaper
Anbefalte forkunnskaper
Vurderingsordning, hjelpemiddel og eksamen
Sensorordning
Obligatorisk aktivitet
Undervisningstider
Fortrinnsrett
Overlapp