Elektronisk innlevering av masteroppgave

Av Kateryna Krutskykh

Ved Handelshøyskolen NMBU skal masteroppgaver leveres elektronisk i WISEflow. Masteroppgaven skal være i PDF, og kravene til forside, bakside og tekst på disse sidene er de samme som ved innlevering på papir. Husk NMBU sin forside og bakside. Malen finner du her. Det stilles ingen krav til bestemt skriftsstørrelse, skriftsstype og linjeavstand.

Husk også å skrive følgende på forsiden:
Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
Handelshøyskolen

Du skal ikke levere masteroppgaven i trykte eksemplarer verken til Studentenes informasjonstorg (SIT) eller Handelshøyskolen, da innlevering av masteroppgave skjer ved først å laste opp oppgaven elektronisk i Brage og deretter i WISEflow. En kvittering for innlevering i Brage skal lastes opp under «Vedlegg» når du leverer masteroppgaven elektronisk i WISEflow.

Innlevering i WISEflow:

Oppgaven vil bli opprettet i WISEflow i god tid før innlevering. Du vil få en mail om dette, og vil også kunne se Masteroppgaven når du logger inn i WISEflow.
Logg inn her: http://no.wiseflow.net/nmbu med vanlig NMBU brukerkonto.

Før du kan levere, må du angi om du skriver oppgaven alene, eller i gruppe. Dersom du skriver alene, trykker du på knappen "Opprett enmannsgruppe".
Dersom du skriver oppgaven sammen med noen, velger du "Opprett gruppe". Skriv inn gruppenavn, og velg studenten(e) som skal være med i gruppen. Studenten som blir lagt til i gruppen, må logge inn i WISEflow, og bekrefte gruppen før dere får levert.

Først må filen lastes opp. Under "Besvarelse" laster du opp masteroppgaven. Under "Vedlegg" laster du opp kvitteringen fra Brage som du mottar på e-post ved innlevering.

Det vil si at følgende skal lastes opp i WISEflow ved innlevering:

Kvittering for innlevering i Brage
Masteroppgaven i PDF-format

Trykk her for deltaljert beskrivelse av innlevering i WISEflow.

Dersom oppgaven er konfidensiell, fyller du ut skjema for konfidensiell masteroppgave. Oppdragsgiver skal også signere på dette skjemaet. Skjemaet må leveres for signering av Handelshøyskolen i ekspedisjonen i 4. etasje i Tårnbygningen. Studenten må hente det ferdigsignerte skjemaet og laste det opp under "Vedlegg" i WISEflow.

Innleveringsfristen for vårsemesteret er 15. mai, kl. 15.00. Faller 15. mai på en lørdag, søndag eller annen helgedag, er fristen etterfølgende virkedag. For de som skriver i høstsemesteret er fristen 15. desember, kl. 15.45.