Slik kan du studere smartere

Av Birgit Hvoslef Dahl

Bilder tatt i forbindelse med rekrutterings materiell for
Handelshøyskolen.
Tillatelser til bruk er innhentet fra studentene avbildet.
For nærmere info kontakt:

Emma Susanna Hidas
 emma.susanna.hidas@nmbu.no

På frokostseminarene "Brains & Breakfast" serverer Skrivesenteret og Universitetsbiblioteket enkel frokost og gode tips til hvordan du kan studere smartere, søke lurere og skrive bedre. Her er programmet for vårens "Brains & Breakfast"!

6. februar: Brains & Breakfast: Tips og triks for å skrive masteroppgaven

Et foredrag om å skrive masteroppgaven. Vi introduserer prinsipper for akademisk skriving, hvordan man lager en disposisjon og hva man skal fokusere på i de forskjellige utkastene.  Forelesning på engelsk ved Skrivesenteret.

12. mars: Brains & Breakfast: Bruke AI som student – tips og triks

I denne presentasjonen vil vi gi deg tips og triks om bruk av kunstig intelligens som student. Hva må du tenke på når du bruker en AI-drevet tekstgenerator eller litteratursøkeprogram? Hvordan kan kunstig intelligens berike læringsprosessen din – og hva anbefales ikke? Forelesningen er på engelsk.

9. april: Brains & Breakfast: EndNote – tips og triks

I dette foredraget vil vi gi deg tips og triks for å bruke referansesystemet EndNote mer effektivt. Hvis du kjenner til de grunnleggende funksjonene i programmet, kan du plukke opp smarte løsninger for mer avansert bruk.  Forelesning på engelsk.

7. mai: Brains & Breakfast: Forbered deg til eksamen – tips og triks

Senk skuldrene - i dette foredraget vil Skrivesenteret gi deg tips og triks for en effektiv forberedelse til eksamen. Forlesningen er på engelsk.