Last ned nye EndNote 21

Av Birgit Hvoslef Dahl

Computer with EndNote, in the University Library
EndNote på pc i UniversitetsbiblioteketFoto: Birgit Hvoslef Dahl

Den nyeste versjonen av EndNote, EndNote 21, er nå tilgjengelig for studenter og ansatte ved NMBU. Vi anbefaler at du installerer og bruker den nyeste versjonen av EndNote.

Installeringen av EndNote 21 er noe ulik om du bruker en privat eller en NMBU-maskin.

Tilgang til EndNote på NMBU-maskin

På de fleste NMBU-maskiner er EndNote allerede installert, eventuelt kan programmet installeres via programvareportalen (Software Center på desktopen din).

Installere EndNote 21 på privat PC/Mac

Studenter og andre med egne datamaskiner må installere programmet på sine private maskiner Se veiledning og finn fil til nedlastning på NMBUhjelp.

Nytt i versjon 21

EndNote er et program som hjelper deg å holde orden på dine referanser og litteraturlister.

I EndNote 21 er det en ny tagge-funksjonen hjelper deg med å holde orden på referansene dine. Det er også nye funksjonene for gjenoppretting av bibliotek og referanser for å beskytter arbeidet ditt. Og en ny integrasjon med Google Docs.

Mer informasjon og hjelp med installasjon av programvare