Bildet er tatt til rekruttering og SoMe. Bildet er av en av NMBU's studentambassadører.

CAMPUS

Eventyret starter her

Har du søkt deg hit til Norges miljø- og biovitenskaplige universitet på Ås? Du finner oss kun 17 minutter med tog fra Oslo S. Bli med på en oppdagelsesferd!

NMBU er et passe stort universitet omgitt av fin natur, flotte parker, herlig skog, vakre bygninger og Europas mest moderne veterinærbygning. Vilde tar deg med på en reise gjennom campus og alt det spennende som skjer her på universitetet.

En campus full av liv!

NMBU tar i bruk alle sine campusområder. Det betyr at universitetssparken blir like mye brukt til undervisning som forelesningssalene inne. Studenter som studerer skogbruk, naturforvaltning, landskapsarkitektur og basisfag er ofte å se ute.

Dronefoto tidlig oktober 2022.

Uten mat duger helten ikke ...

Det er et variert tilbud av mat på campus. Vishnu tar deg med på en sulten runde:

Ting som bare gir mening på NMBU

På campus finnes det mange kuriositeter, som ett tre fra Hiroshima, en badstue som er åpen for alle og ett andehus som bytter farge hver uke.

Topp tre kuleste rom

Fem kjappe om Campus Ås

NMBU har over 6 000 aktive studenter fordelt på syv forskjellige fakulteter.

For niende året på rad viser studiebarometeret at NMBU har de mest fornøyde studentene.

Flere av NMBUs bygninger, parker, og skog blir bruk som del av undervisningen.

Campus strekker seg over hele seks kvadratkilometer, og er kjent for å være Norges vakreste campus.

Det står i dag ca. 110 bygninger på NMBU, flere av dem vernet. Det utgjør ca. 215 000 kvadratmeter til sammen.