Jobbmuligheter - Master i Entreprenrskap og innovasjon

Kandidater med en utdanning innen entreprenørskap og innovasjon vil kunne velge mellom mange, spennende arbeidsområder, både innen privat og offentlig sektor.

Kompetansen du får etter fullført studium vil være populær hos bedrifter som er i en oppstartsfase og hos større bedrifter som jobber med forretningsutvikling.

Aktuelle bedrifter er investeringsselskaper, oppstartsselskaper, utviklingsavdelinger i større bedrifter og i offentlige institusjoner som jobber med nyskapning og forskning.

Studiet er også relevant for etablering av egen bedrift.

Ingvild Andersen. Foto: PrivatIngvild Andersen. Foto: Privat Photo:

Intervju med tidligere studenter

Ingvild Andersen, butikksjef for en ny Norrøna Concept Store
Etter studiene kapret jeg drømmejobben som butikksjef for en nyoppstartet Norrøna Concept Store. Masteren i entreprenørskap og innovasjon gjorde meg kvalifisert til å søke på et bredt spekter av interessante jobber etter endt utdanning, deriblant stilingen som butikksjef. Les hele intervjuet med Ingvild Andersen her.

Silje Marie Lesj.Silje Marie Lesj. Photo: Privat

Silje Marie Lesjø, trainee i TINE
Etter å ha fullført det første halvåret som trainee i TINE jobber Silje Marie Lesjø i ”Kategoriutvikling” i TINE, der de blant annet jobber med å utvikle nye produktideer og forbedre eksisterende produktløsninger. "Her vil jeg forhåpentligvis få brukt mye av det jeg har lært på studiet i Entreprenørskap og innovasjon." Les hele intervjuet med Silje Marie her.

Henrik Aasgaard, trainee i Jotun
"Bekreftelsen på at vi har oppnådd våre mål vises ved at vi allerede etter første alumnikull har økonomer som er interns i alt fra FN til Geelmuyden.Kieese. Ingeniører i alt fra Rolls Royce Marine til Sweco.

Dette er bare noen kandidater fra bare to fagretninger, men i realiteten har vi et tverrfaglig nettverk som representerer et bredt spekter av fagretningene ved NMBU, og som har til og med hjulpet flere av våre medlemmer til å få jobb." Les hele intervjuet med Henrik her.

Camille Sanchez. Rådgiver i Ungt Entreprenørskap Akershus
"
I og med at studentene har ulik bachelorgrad, så har vi mulighet til å lære av hverandre. Små klasser med tett oppfølging av lærere har også vært positivt, siden jeg lærer bedre når det er synergi mellom studenter og foreleser i et klasserom." Les hele intervjuet med Camille her

Photo:

Peter Drivdal. Driver egen bedrift og er salgsrepresentant for hovedorganisasjonen Virke.
"
Masterstudiet i entreprenørskap og innovasjon er det nærmeste en kan komme en praktisk "gründerutdannelse". Min motivasjon for å søke studiet entreprenørskap og innovasjon var for å opparbeide en bred faglig kompetanse rundt det å utvikle og videreutvikle selskaper." Les hele intervjuet med Peter her.

Jan Fredrik Olsen, forretningsutvikler ved Campus Kjeller
"Noe av det viktigste man lærer er fordelen ved å være aktiv og skape et godt nettverk rundt seg. Dialogen og samhandlingen med forskerne på NMBU var lærerik i så måte. Studiet har gitt meg en helhetlig opplæring i forhold til oppstart av bedrift og det å selv skulle ha ansvar for fremdrift i prosjekter. "