Bedriftskonomi og jus

Som valgfrie emner i bachelorprogrammet i økonomi og administrasjon har du mulighet til å velge en emnekombinasjon i bedriftsøkonomi og jus.

Vi har laget en oversikt over emner i bedriftsøkonomi og jus som er relevante å kombinere med de obligatoriske emnene i bachelorprogrammet i økonomi og administrasjon. De valgfrie emnene tar man i hovedsak det tredje året på studiet.

I oversikten under er emner angitt med studiepoeng (Stp.) og undervisningssemester. Vær oppmerksom på at det kan forekomme endringer. Emnebeskrivelsen vil være oppdatert i forkant av hvert semester. Husk også å sjekke forkunnskapene som er beskrevet i emnebeskrivelsen før du setter opp emnet i utdanningsplanen din, slik at emnene blir valgt i riktig rekkefølge.

Anbefalt emnekombinasjon i bedriftsøkonomi og jus

Emne

Stp.

JUS100

Juridisk metode og norsk rettssystem

IND200

Praktisk prosjektstyring

BUS280

Private- og næringsforsikringer

BUS240

Vareproduksjon og logistikk

BUS230

Operasjonsanalyse

Vår

JUS102

Kontrakts- og selskapsrett*

Vår

* JUS102 bør tas etter JUS100

Om anbefalte emnekombinasjoner
De anbefalte emnekombinasjonene består av emner som er relevant å kombinere med hverandre hvis du ønsker å få en "profil" på de valgfrie emnene i studiet.

Det er ikke krav om å velge alle de valgfrie emnene innenfor en definert emnekombinasjon. Som student kan du velge fag på tvers av de anbefalte emnekombinasjonene, eller velge andre relevante emner som tilbys ved andre institutter ved NMBU.

På grunn av den store valgfriheten i de valgfrie emnene, så er det ikke mulig å "kollisjonssikre" eksamen og undervisning for disse emnene. Du må derfor sjekke undervisnings- og eksamenstidspunkt før du melder deg til emnet i forkant av hvert semester.