Urban Lab

I tillegg til egenfinansierte timer fra NMBU og private sponsormidler som studentene har skaffet, fikk initiativet kr. 3 437 003 for perioden 2022 -2024 (utvidet til juni 2025).

Midlene kommer fra programmet Tiltak for økt arbeidsrelevans i høyere utdanning.

Urban Lab er opprettet av studenter og blir ledet av en arbeidsgruppe.

Arbeidsgruppa samarbeider med en rekke aktører og eksterne fagpersoner, bl.a. Aspelin Ramm Eiendom, Bane NOR Eiendom, Dark Arkitekter, Drammen Kommune Eiendomsutvikling, Geodata, HAV Eiendom, Norconsult, Norsk Eiendom, Oslo Arkitekturtriennale, Rodeo Arkitekter, TEKNA og Vestre.

Prosjektet vil også ha en styringsgruppe som består av lederne av linjeforeningene for landskapsarkitektur (Terra Forma), byplanlegging (Struktura) og eiendomsfag (Jordskifterlaget), en representant fra SITRAP, en representant fra Læringssenteret ved NMBU, samt representanter fra NMBUs innovasjonsmiljø ved EIK idéverksted.

Etter prosjektperioden vil Urban Lab fortsette i en annen form, men vil være et sentralt nettverk og kontaktflate mellom SITRAP og studentene.

Urban Lab banner image
Urban Lab er et studentinitiert prosjekt som er støttet av SITRAP gjennom en 3-åring finansiering fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Foto: Urban Lab