Revisor i KPMG

Av Emma Susanna Hidas

Hedda portrett
Foto: Magnhild Hummel

Hedda Enbusk er veldig glad for studievalget ved NMBU, spesielt for det sosiale og faglige miljøet, samt den god oppfølgningen i mindre klasser. Nå venter stilling som revisor hos KPMG.

Hvorfor valgte du master i økonomi og administrasjon på NMBU?

Jeg valgte å ta en mastergrad i økonomi og administrasjon på NMBU på grunn av det gode sosiale og faglige miljøet. Jeg opplever at NMBU skiller seg ut fra andre utdanningsinstitusjoner ved å ha mindre klasser, som gjør at vi kommer tettere på foreleserne og får god oppfølging. Den tydelige bærekraftsprofilen til NMBU er også med på å gjøre fagene enda mer relevante for fremtiden og arbeidslivet.

Hvorfor du valgte spesialiseringen finans på master økonomi og administrasjon og hvordan du opplever du relevansen av denne fagkombinasjonen i din kommende jobb?

Jeg valgte spesialiseringen finans på grunn av en interessant fagkombinasjon, samtidig som at det er en allsidig utdanning med mange jobbmuligheter. Masteren i finans gir en bredere forståelse av hvordan finansmarkedene fungerer og gir god kunnskap om økonomiske sammenhenger, noe jeg tror vil komme til nytte i min kommende jobb som revisor i KPMG .