Management Trainee i BDO

Av Emma Susanna Hidas

Kaja portrett
Foto: Handelshøyskolen

"Planen om ett år på NMBU ble plutselig til fem år og nå er vi siviløkonomer!" Til høsten starter Kaja Steinsbø Eggan som Management Trainee i BDO.

1. Hvorfor valgte du master i økonomi og administrasjon på NMBU?

Jeg valgte mastergrad i økonomi og administrasjon på NMBU på grunn av det sterke faglige miljøet og muligheten til å tilpasse min egen utdanning. Det er også et godt sosialt miljø, som gjør det lett å trives. Jeg mener at NMBU skiller seg ut fra andre utdanningsinstitusjoner ved å tilby en tverrfaglig tilnærming til økonomi og administrasjon, noe som gjør at man som økonomistudent kan skille seg ut på arbeidsmarkedet.

2. Hvorfor du valgte spesialiseringen økonomisk styring på master økonomi og administrasjon og hvordan du opplever du relevansen av denne fagkombinasjonen i din kommende jobb?

Jeg valgte økonomisk styring fordi det er en allsidig retning med mye valgfrihet og gode, varierte jobbmuligheter.  Til høsten starter jeg som Management Trainee i BDO.

3. Utveksling – hvorfor valgte du å reise på utveksling og hva har det gitt deg av utbytte?

Jeg valgte å reise på utveksling for å oppleve noe helt nytt og utfordre meg selv. Jeg ønsket å lære om en annen kultur og samtidig forbedre engelskkunnskapene mine. Utvekslingsoppholdet ga meg også mulighet til å ta fag som ikke tilbys hjemme i Norge og utvide min faglige horisont. Det er en erfaring jeg aldri ville vært foruten og noe jeg anbefaler alle!