Lyst til å bli øvingslærer i høst?

Av Kateryna Krutskykh

Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU
Studenter ved Handelshøyskolen, NMBUFoto: Shane Colvin

Handelshøyskolen har ledige stillinger som øvingslærere kommende høst. Søknadsfrist: ASAP

ECN102 Matematikk for økonomer

Handelshøyskolen søker 2-3 øvingslærere i matematikk. Øvingslærere vil jobbe to og to sammen og de vil lede en økt der inntil 35 studenter vil jobbe gruppevis med å løse problemer på tavler (Tenkende klasserom – Utvikle engasjerende, motiverende og meningfull undervisning (tenkende-klasserom.no)). Totalt er det snakk om 2 timer forberedelser og 2x2 timer med øvinger, slik at arbeidsbelastningen blir 6 timer i uka.

Forkunnskaper: Studentene må ha interesse for matematikk og minimum karakteren B fra faget MATH100 eller MATH111.

Søknad sendes til nils.sanne@nmbu innen torsdag 24. august. Har du spørsmål knyttet til stillingen, ta gjerne kontakt.

ECN215 Intermediate Microeconomics
In the fall of 2023 we will start teaching a new 10 ECTScourse in Intermediate Microeconomics. The course will be an English version of ECN210 Mikroøkonomi II - Konsument, produsent, marked og velferd. We need one teaching assistant to be responsible for weekly exercise classes and give feedback on the weekly assignments. Expected working hours: 6-10 hours per week, depending upon the number of students.

If you enjoy microeconomics, and have good grades in ECN210 (or equivalent course) or higher level microeconomics courses, you can apply for this teaching assistant position.

Application should be sent to mette.wik@nmbu.no. In your application, you must either attach a transcript of grades, or give us permission to check your grades in FS. Deadline to apply: August 20th.

BUS220 Finansiering og investering

Vi søker studenter (fortrinnsvis masterstudenter) som kan hjelpe med BUS220, Finansiering og investering. Oppgavene vil være ledelse av øvingsgrupper, gjennomgang av oppgaver, hjelp med web/canvas sider og generell kommunikasjon med studenter.

Studentene bør være interessert i finans, ha hatt BUS220 eller tilsvarende med gode resultater og være positive og imøtekommende.

Send en kort søknad til atle.guttormsen@nmbu.no snarest. Har du spørsmål knyttet til om dine kvalifikasjoner holder eller ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt.

BUS350 Dataanalyse i R
Vi trenger øvingslærere til gjennomgang av ukeoppgaver 2 eller 4 timer per uke. Det er en fordel både for øvingslærer og de som gir kurset at øvingslærerne tar to grupper. Det vil si 4 timer per uke. Dersom det er flere interesserte enn øvingslærerstillinger, vil de som kan ta 4 timer i uken foretrekkes, alt annet likt.

BUS350 kommer i hovedsak til å dreie seg om datavask, datapresentasjon og dataanalyse ved hjelp av R, og øvingslærerjobben består først og fremst i å være tilstede på "computerlab" og bistå studentene. Det betyr at disse øvingslæringstillingene er litt mindre tidkrevende enn andre øvingslærerstillinger.

Krav til kvalifikasjoner:
• Bachelornivå/kjennskap til R programmering og statistikk.

Søknad sendes til dag.einar.sommervoll@nmbu.no. Har du spørsmål knyttet til om dine kvalifikasjoner holder eller ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt.

AOS341 Kvantitative metoder
Vi trenger øvingslærere til gjennomgang av ukeoppgaver 4 timer annenhver uke.

AOS341 kommer i hovedsak til å dreie seg om datavask, datapresentasjon og dataanalyse ved hjelp av R, og øvingslærerjobben består først og fremst i å være tilstede på "computerlab" og bistå studentene. Det betyr at disse øvingslæringstillingene er litt mindre tidkrevende enn andre øvingslærerstillinger.

Krav til kvalifikasjoner:
• Bachelornivå/kjennskap til R programmering og statistikk.

ECN110 Innføring i mikroøkonomi
Har du lyst til å være øvingslærer i ECN110 til høsten?  Dersom du liker mikroøkonomi og har gjort det bra i ECN110 og ECN210 (eller tilsvarende kurs) kan du søke på øvingslærerjobb i ECN110.  Forventet arbeidstid: 8-12 timer per uke.

Søknad sendes mette.wik@nmbu.no. I søknaden din må du enten legge ved en karakterutskrift, eller gi oss tillatelse til å sjekke dine karakterer i FS. Frist for å søke: 20. august.