Tenker du på å ta en doktorgrad?

Av Janne Karin Brodin

Ph.d stillinger ved Biovit
Ph.d stillinger ved BiovitFoto: Shutterstock

I løpet av mai lyser Fakultet for biovitenskap (BIOVIT) ved NMBU ut syv nye stipendiatstillinger. Flere av stillingene er innen fagområder for mer bærekraftig matproduksjon, eksempler er metanproduksjon hos drøvtyggere, bærekraftig epleproduksjon og genetikk/avl innen havre.

(English below)
Noen stillinger er mer rettet mot grunnforskning som for eksempel genregulering og utvikling av teknologier for genotyping. De 7 som ansettes vil inngå i et felles stipendiatmiljø ved BIOVIT, samt være en del av fagmiljøene på BIOVIT. Et viktig mål for våre stipendiater er å produsere forskning av høy kvalitet, både nasjonalt og internasjonalt.

─ Som doktorgrads-stipendiat ved Biovit er du del av et stort fagmiljø med erfarne og dyktige forskere, sier dekan ved Fakultet for Biovitenskap, Dag Inge Våge.

Fire av stillingene er tilknyttet Institutt for husdyr- og akvakulturvitenskap og tre av stillingene er tilknyttet Institutt for plantevitenskap. En doktorgrad gir deg mange muligheter for jobb innen både akademia og næringsliv.