seMINAr: Multidisciplinary collaborative research in the context of agriculture and environment

Av Cathrine Glosli

seMINAr
seMINArFoto: Shutterstock

Dr. Lydia Chabala besøker MINA og vil holde et lite foredrag om flerfaglig samarbeid i forskning. seMINAret er åpent for alle.

Tittel: "Multidisciplinary collaborative research in the context of agriculture and environment: examples from Africa"

Foredragsholder: Dr. Lydia Mumbi Chabala

Dato: 3. mai, 2023

Sted: S121, Sørhellinga

Tid: 12.15-12.45

Kaffe og noe å bite i blir servert.

Del av MINAs seminarserie: et initiativ for å fremme kommunikasjon på tvers av vitenskapelige disipliner og dele nye ideer.

Om Dr. Chabala:

Dr. Chabal besøker MINA i april og mai. Hun er universitetslektor i jordvitenskap ved Universitetet i Zambia. Hun er også assisterende dekan for forskning ved fakultetet for landbruk ved samme universitet.

Dr. Chabalas kjerneekspertise er innen digital jordkartlegging (pedometri og geostatistikk) og landevaluering. Hun har jobbet med anvendelse av GIS og fjernmåling innen jordvitenskap og landbruk.

Hun var medlem av Intergovernmental Technical Panel on Soils (ITPS) i Global Soil Partnership (GSP - FAO) fra 2019 til 2022. Hun er for tiden medlem av Awards Committee of Pedometrics Commission i International Union of Soil Science (IUSS) (2022 – 2026) som er ansvarlig for å velge den beste artikkelen i Pedometrics.

Vi oppfordrer alle til å delta fysisk, men dersom du jobber utenfor campus den dagen, kan du følge oss på Zoom: https://nmbu.zoom.us/j/65030337320