En grad som åpner mange muligheter

Av Emma Susanna Hidas

Ole Henrik portrett
Foto: Magnhild Hummel

Ole Henrik Owren gikk rett ut i jobb i et to-årig graduate-program hos SIBELCO. Studietiden har vært aktivt med blant annet verv i studentforeninger og utveksling i Singapore.

Hvorfor valgte du bachelor i økonomi og administrasjon ved NMBU?

Jeg valgte først og fremst NMBU på grunn av universitetets fokus på bærekraft. I bachelorprogrammet i økonomi og administrasjon ved NMBU er temaet bærekraft godt integrert i hele utdanningen. Jeg valgte spesifikt økonomi og administrasjon fordi utdanningen er ettertraktet og svært bred. Studiet gav meg muligheten underveis til å finne ut hva jeg interesserer meg mer for, noe som jeg kan bygge videre på inn mot en master senere.

Hva er dine erfaringer med NMBU, og studentmiljøet?

Ved siden av studiene har jeg vært tillitsvalgt for kullet og vært med i linjeforeningen Optimum. Det har gitt meg mange muligheter til å knytte nettverk på tvers av studier og med bedrifter.

Hvor relevant er utdannelsen fra NMBU i din kommende jobb?

Til høsten (2023) begynner jeg i det to-årige graduate-programmet til det belgiske selskapet SIBELCO med arbeidsoppgaver innen logistikk og prosjektutvikling. Her vil jeg få åtte måneder på to prosjekter der det første prosjektet er i Alta i Finmark og det neste prosjektet er i Europa. Stillingen er en form for industrikonsulent og jeg vil få spesielt utbytte av administrasjons-delen av utdanningen, samt faget bærekraftig innovasjon. Bachelorgraden har gitt meg et helthetlig bilde som er uvurderlig i enhver jobb.