En gruppe med redningsvester på.

velkommen som ny student!

Master i naturbasert reiseliv

Gratulerer med tilbud om studieplass på masterprogrammet i naturforvaltning ved Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning (MINA). Vi er sikre på at du har gjort et godt valg, og at du vil bli fornøyd med det studiet som venter deg.

På dette masterprogrammet vil det være studenter med ulik faglig bakgrunn. Vi håper dette vil bidra til et variert og godt fagmiljø blant dere som er studenter.

Masterprogrammet byr også på valgfrihet, mulighet for utenlandsopphold og hver og en av dere kommer til å sette opp en egen utdanningsplan i samarbeid med studieveileder. Slik vil vi sikre at du får den faglige sammensetningen på ditt studium som du ønsker, og samtidig tilfredsstiller kravene for tildeling av mastergraden.

Vi ved MINA vil gjerne gjøre vårt for å bidra til at denne første, spennende tiden på NMBU oppleves som både hyggelig og informativ.

NB! Det er obligatorisk oppmøte første dag og vi setter pris på om du sier ifra til studierådgiverne (studieveileder-mina@nmbu.no) dersom du av en eller annen grunn er forhindret fra å møte. Dersom du ikke møter og ikke gir beskjed regner vi med at du sier ifra deg plassen på studiet.

• Målet med velkomstdagen er sosialt samvær og å gjøre deg kjent med NMBU og MINA. Du vil møte noen fra fagmiljøet og få innblikk i noe av det vi driver med av forskning og undervisning.

Dato: Mandag 12. august

Tid: 09:15

Møtested: S123, Sørhellinga (Link til Mazemap)

Ansvarlig for denne dagen er studieprogramleder Stian Stensland.

Del 1. Bli kjent med forelesere og medstudenter. Faglige smakebiter.

TidTema
    09.15-09.45- Velkommen.
    - Presentasjon av de ansatte i faggruppen på naturbasert reiseliv ved Fakultetet for miljøvitenskap og naturforvaltning (MINA):

Nikoline Dybsand (Postdoc.)
    - Lovisa Molin (PhD-stud.)
    - Peter Fredman (professor, også Mitt-universitetet, Sverige)
    - Øystein Aas (professor)
    - Sofie Selvaag (PhD-stud.)
    - Stian Stensland (professor, leder programgruppa)
    - Yousra Zouhar (PhD-stud)
    - Espen Arestøl (studieveileder)

Studentene forteller om sin bakgrunn og hvorfor de valgte dette studiet.
    09.45-10.00Studiet og studielivet på Ås.
    – 2.års student M-REIS
    10.15-10.40Om NMBU og MINA-fakultetet v/Stian Stensland
    10.40-11.10Hva er naturbasert reiseliv og hvilke krav stiller studiet til deg? Stian
    11.10-11.30Profit eller livsstil som drivkraft for naturbaserte reiselivsbedrifter? Stian

Del 2. Sosialisering og møte med tidligere student

Follo museum i Drøbak. - Maren Løvstad Kjølberg. Tjenesteutvikler ved Follo museum/Roald Amundsens hjem og tidligere student på masterprogrammet.

Rutebuss fra NMBU. Buss ca hvert 10 min. ca 30 min fra dør til dør. Studentene betaler selv.

Fra 12.30Oppmøte Follo Museum
    12.45 og ut dagen- Matpause i kafeen og presentasjon av museet.
    - Omvisning på museet med reiselivsblikk.
    - Mysteriesekk, test av formidlingstilbud
    - Småprat, spørsmål og avslutning
    Ca 16.00Buss tilbake til Ås

• Tirsdag 13. august starter undervisningen i det obligatoriske emnet REIS202 - Introduksjon til masterstudier i naturbasert reiseliv.

Her finner du viktig informasjon fra emneansvarlig:

• Har du spørsmål knyttet til studiestart eller andre studierelaterte spørsmål, kan du gjerne kontakte MINAs studieveileder Espen Arestøl.

Bildet viser  Espen Arestøl, INA

Espen Arestøl

Studieveileder

Vi ønsker deg med dette velkommen til minnerike år som student ved NMBU! Det skal ikke mangle på faglige utfordringer eller sosiale utfoldelsesmuligheter.