Bildet er tatt i forbindelse med undervisning av nye studenter i skogfag  ved NMBU som er  i felt på Åsmåsan i Ås

velkommen som ny student!

Bachelor i skogfag

Gratulerer med tilbud om studieplass på bachelorprogrammet i skogfag ved Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning (MINA).

Vi er sikre på at du har gjort et godt valg, og at du vil bli fornøyd med det studiet som venter deg.

Ved studiestart får du mange nye inntrykk og mye informasjon på en gang. Det er mye å forholde seg til: Nye studiekamerater og lærere, egen hybel, nytt lokalmiljø, større faglige krav, mer ansvar, større frihet og nye fritidsaktiviteter for å nevne noe.

Vi ved MINA vil gjerne gjøre vårt for å bidra til at denne første, spennende tiden på NMBU oppleves som både hyggelig og informativ.

NB! Det er obligatorisk oppmøte 12. august. Er du forhindret fra å møte, må du si ifra til studierådgiverne (studieveileder-mina@nmbu.no).

• For å gjøre deg kjent med fakultetet arrangerer MINA en velkomstsamling for alle våre nye bachelorstudenter. Dette gjøres klassevis.

Dato: 12. august

Tid: 12:15-16:00

Sted: S121, Sørhellinga (lenke til kart i mazemap)

12:15-13:00 - Velkommen og informasjon om NMBU, MINA og studiet

13:00-13:15 - Pause

13:15-14:00 - Populærvitenskapelige innslag. Masterstudentene i skogfag kommer.

14:00-14:15 - Pause

14:15-16:00 - Informasjon fra Skogbrukerforeningen og VelgSkog. Avsluttes med pizza.

• Tirsdag 13. august starter undervisningen med forelesninger i emnet SKOG100 - Skogforvaltning. Dette er introduksjonsemnet i bachelorgraden i skogfag og er obligatorisk i graden.

NB! All undervisning, inkludert utferder og feltøvelser, i SKOG100 er obligatorisk.

• Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kan du gjerne kontakte MINAs studierådgiver Marianne Mjelde.

Bildet viser Marianne Mjelde
Rådgiver
Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning . NMBU

Marianne Mjelde

Studierådgiver

Vi ønsker deg med dette velkommen til minnerike år som student ved NMBU! Det skal ikke mangle på faglige utfordringer eller sosiale utfoldelsesmuligheter.

Bildet er tatt ved studiestart 2016 på NMBU