MINA-studenter på tur

velkommen som ny student!

Bachelor i miljøvitenskap

Gratulerer med tilbud om studieplass på bachelorprogrammet miljøvitenskap ved Fakultet for miljøvitenskap og naturforvaltning (MINA).

Vi er sikre på at du har gjort et godt valg, og at du vil bli fornøyd med det studiet som venter deg.

Ved studiestart får du mange nye inntrykk og mye informasjon på en gang. Det er mye å forholde seg til: Nye studiekamerater og lærere, egen hybel, nytt lokalmiljø, større faglige krav, mer ansvar, større frihet og nye fritidsaktiviteter for å nevne noe.

Vi ved MINA vil gjerne gjøre vårt for å bidra til at denne første, spennende tiden på NMBU oppleves som både hyggelig og informativ.

NB! Det er obligatorisk oppmøte 12. august. Er du forhindret fra å møte, må du si ifra til studierådgiverne (studieveileder-mina@nmbu.no).

• For å gjøre deg kjent med fakultetet arrangerer vi en velkomstsamling for alle våre nye bachelorstudenter.

Dato: Mandag 12. august

Tid: 12:15-15:30

Møtested: S119, Sørhellinga (Link til Mazemap)

Program for dagen:

TidTema (med forbehold om eventuelle endringer)
    12:15Velkommen til NMBU og bachelor i miljøvitenskap (B-MILJØ) / radioaktivitet og miljø (B-RAMI)
    v/ Vegard Martinsen og Ole Christian Lind.

Studierådgiver Marte Lise Lægreid kommer innom og presenterer seg.
    13:00Pause
    13:15 Nåværende studenter forteller om sine erfaringer med å studere ved fakultetet.
    13:35Motivasjonsforedrag v/ Åsgeir Almås.
    Vi går ned til Jordfagbygningen (link til Mazemap).

Info om feltdager, sammen med MILJØ302.
    Presentasjon av linjeforeningen MINAsfæren.
    14:30 Pizza i geologihagen (Link til Mazemap)
  • Tirsdag 13. august starter undervisningen i det obligatoriske emnet MILJØ100 - Innføring i miljøvitenskap.

NB! Mange av aktivtetene i august vil foregå utendørs, så gode sko og turtøy/regntøy er viktig!

• Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kan du gjerne kontakte MINAs studieveileder Marte Lise Lægreid.

Marte Lise Lægreid

Studieveileder

Vi ønsker deg med dette velkommen til minnerike år som student ved NMBU! Det skal ikke mangle på faglige utfordringer eller sosiale utfoldelsesmuligheter.