singapore

Utvekslingsmuligheter til Singapore

Singapore er en multikulturell stat ved sørspissen av Malayahalvøya, i hjertet av Sørøst-Asia. Landet består av hele 63 øyer, inkludert hovedøya Singapore Island/Pulau Ujong.

Byen Singapore er et av de store finanssentrene i Asia og har en av de travleste havner i verden. NMBUs avtaleuniversitet, James Cook University (JCU) Singapore , er rangert blant de beste 4% av universiteter i hele verden (The Academic Ranking of World Universities, Shanghai Jiao Tong University, 2015).

Subject Search

Avtaleuniversitet: James Cook University

JCU Singapore er en filial av JCU Australia, et ledende universitet innen blant annet marine biologi, teknologi, arealplanlegging med mer. Singapore er velkjent for sin lave kriminalitet og høye levestandard, og campus er utstyrt med gode forelesnings- og seminarrom, bibliotek, datarom og treningsfasiliteter. JCU Singapore tilbyr et unikt studentmiljø, med et internasjonalt fokus og et mangfold av tilgjengelige studentorganisasjoner og aktiviteter.