Charles Sturt University (veterinær)

Land

Australia

By

Wagga Wagga

Avtaletype

Bilateral

Antall Plasser

To til fire studenter i vårsemesteret.

Om studiestedet

Charles Sturt University’s School of Animal and Veterinary Sciences ligger på Wagga Wagga Campus. Wagga Wagga er en by med ca. 56.000 innbyggere i New South Wales, og er den innlandsbyen som vokser raskest i Australia. Her får man oppleve det ekte, landlige Australia, med kenguruer som en naturlig del av den lokale faunaen. Det er togforbindelse til hovedstanden Canberra, som er nærmeste storby. Flyturen til Sydney eller Melbourne tar kun én time.

• Studenter som studerer veterinærmedisin kan få tilbud om å ta fra 4 til 13 uker av sine kliniske studier* i 8. semester på CSU. De fleste som reiser til Wagga Wagga tar patologi og hest- og smådyrklinikker, og følger undervisning i produksjonsdyr hjemme.

Lengde på opphold

1 til 2 semester

• Søkere bør ha minst C i gjennomsnitt på karakterutskriften fra NMBU Veterinærhøgskolen. Ved ubrukte plasser kan veterinærstudenter som ikke har C i gjennomsnitt bli tildelt en plass.

Fjerde år av profesjonsstudiet (masternivå).

• Studenter som reiser gjennom denne avtalen er fritatt undervisningsavgift.

• All klinisk praksis i utlandet som er forhåndsgodkjent tilsvarer praksis på NMBU Veterinærhøgskolen, uke for uke (1 uke i klinikk = 1,5 studiepoeng).

• Englesk

Minst 4 i engelsk på vitnemålet fra videregående skole.

Bekrefte krav med institusjonen English Language Requirements

• Studenter som reiser gjennom denne avtalen er fritatt undervisningsavgift.

• Hør med vertsinstitusjon om hva slags visum du trenger. Noen universiteter aksepterer at utvekslingsstudenter som skal være i Australia i mindre enn 90 dager reiser med vanlig turistvisum, andre krever studentvisum som koster mer. Alle som skal studere lengre enn tre måneder i Australia, må ha et gyldig student visum (Subclass 500 – Student visa). Når du har fått Confirmation of Enrollment (CoE) fra vertsuniversitetet, kan du søke visum elektronisk og du får svar innen mellom 48 timer og 3 uker men kan bli lenger. Det koster ca. 560 AUD. (2022).

Australian visa processing time

I tillegg til vanlig reise- og helseforsikring, krever noen veterinærskoler at studenter er forsikret innen Professional Liability. En profesjonell ansvarsforsikring kjøpt i Norge vil ikke dekke deg i utlandet. I noen tilfeller vil vertsinstitusjonen kjøpe forsikringen for deg. Hvis ikke, må du kjøpe forsikringen via vertsinstitusjonen.

Du må ofte vaksinere deg mot rabies og andre sykdommer før du drar på utveksling.