Rurale landskap med kulturminneverdier

Institutt for landskapsarkitektur tilbyr en master i bærekraftig utvikling og innovasjon i rurale landskap med kulturminneverdier.Foto: EU Horizon Ruritage

Nytt studitilbud: Master i bærekraftig utvikling og innovasjon i rurale landskap med kulturminneverdier.

Graden er en del av et stort EU-prosjekt og er et samarbeid mellom flere europeiske universiteter og NMBUs Institutt for landskapsarkitektur. Påmeldingsfristen er 30.11.2021.

NMBU er partner i et større EU-prosjekt, og nærmere bestemt er det forskergruppa Teori og Historie ved Institutt for landskapsarkitektur som er aktiv.

- Det er vårt arbeid fra Ørland- og Austråttlandskap som er rollemodellen vi bruker. Så vi er forbilde for utvikling og innovasjon i rurale landskap med kulturminneverdier. EU-prosjektet har flere mål, blant annet å tilby en master, som starter opp i 2021, forklarer professor Annegreth Dietze-Schirdewahn.

Landskapsarkitekturprofessoren holder selv digitalt foredrag våren 2021 i «rural regeneration».

Les mer om masteren Heritage-led sustainable strategies for rural regeneration.

Fakta

• Ettårig masterprogram (‘Heritage-led sustainable strategies for rural regeneration’) (60 ECTS).
  • Programmet er utviklet av EUs Horizon2020-prosjekt RURITAGE, som tilbyr nye verktøy for å generere og implementere bærekraftig utvikling og innovasjon i rurale landskap med kulturminneverdier.
  • Prosjektet startet opp i 2018 og går fram til 2022. Masteren går fra januar 2021 til desember 2021 og arrangeres av Universitetet i Bologna og Det polytekniske universitetet i Torino.