Gjesteforelesning fra NBIM (Oljefondet)

Av Kateryna Krutskykh

Norges Bank Investment Management (Oljefondet)
Norges Bank Investment Management (Oljefondet)Foto: formue.no

Fredrik Willumsen og Haakon Buer fra NBIM (Oljefondet) holder gjesteforelesning om fondets investeringsstrategi, forvaltning og om hvorfor man ønsker å trekke seg ut av olje- og gasselskaper, torsdag 22. november, kl. 12.15-13.15.

Fredrik Willumsen og Haakon Buer er invitert som gjesteforelesere i emnet BUS322 Finansielle investeringer og risikostyring, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Forelesningen finner sted i TU101 (Tårnbygning), kl. 12.15.

Fredrik Willumsen er forskningsleder i Norges Bank Investment Management (Oljefondet). Willumsen har jobbet i Oljefondet siden 2013. Han har PhD og mastergrad i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Oslo (UiO).

Haakon Buer jobber som forsker i Oljefondet. Buer har jobbet i Oljefondet siden 2012. Han har mastergrad i finans fra Norges Handelshøyskole (NHH).

Velkommen!