Et forbilde for oppfølging av studenter

Av Kateryna Krutskykh

I en fersk rapport trekker NOKUT fram masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon som eksempel til etterfølgelse på god oppfølging av studentene.

Bakgrunnen for at NOKUT trekker fram masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon er resultatene fra Studiebarometeret 2017, som viser at studentene ved masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon ved Handelshøyskolen er blant de mest tilfredse når det gjelder tilbakemelding og veiledning.

Studiebarometrene som er gjennomført siden 2013 viser at mangel på tilbakemeldinger og oppfølging fra lærere er noe av det studentene er aller minst fornøyd med over tid.

Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT) har laget et notat som viser at det er store variasjoner i resultatene mellom utdanningstyper og studieprogram, når det gjelder tilbakemelding og veiledning.

NOKUT trekker fram tre beste eksempler, hvor masterprogrammet entreprenørskap og innovasjon ved Handelshøyskolen er en av de. Det er et av programmene i Studiebarometeret 2017 der studentene er mest tilfredse med den tilbakemelding og veiledning de får.

Saken ble omtalt i Khromo i artikkelen "Diskuterer tiltak for bedre oppfølging av studentene".