Gjesteforelesning: Konkurransedirektør Lars Sørgard

Av Kateryna Krutskykh

Konkurransedirektør Lars Sørgard, leder av Konkurransetilsynet, holder gjesteforelesning med tema "Norsk konkurransepolitikk: Hvordan analysere fusjoner og oppkjøp?" torsdag 12. oktober, kl. 14.15 - 16.00.

Lars Sørgard er invitert som gjesteforeleser i emnet ECN211 Mikroøkonomi II - Institusjoner, spill og markedssvikt, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Forelesningen finner sted i T401 (Tårnbygning) kl. 14.15-16.00. Det er avsatt tid til spørsmål og kommentarer.

Lars Sørgard har vært konkurransedirektør siden januar 2016. Før det var han professor i samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole. Fra 2004-2007 jobbet han som sjefsøkonom i Konkurransetilsynet. Han har også jobbet som forskningssjef ved SNF. Han har publisert artikler i flere internasjonale topptidsskrifter.