AOS120 Markedsføring
Studiepoeng:5
Ansvarlig fakultet:Handelshøyskolen
Emneansvarlig:Frida K. Feyer
Campus / nettbasert:Undervises campus Ås
Undervisningens språk:Norsk
Frekvens:Årlig
Forventet arbeidsmengde:125 timer.
Undervisnings- og vurderingsperiode:Emnet starter i, og har undervisning og vurdering i vårparallellen.
Om dette emnet
Emnet dekker grunnleggende begreper og teorier innen markedsføring, med vekt på forbrukermarkedet.
- Markedsføring, markedsføringsledelse og markedsføringsplanlegging
- Markedsplan, segmentering, relasjoner, produktkonsept
- Pris, markedskommunikasjon og markedsføringsnettverk
- Merker, merkevarearkitektur, merkevarekommunikasjon og merkevareledelse
- Kjøpsprosessen, forbrukerholdninger og kjøpsatferd i bedrifter
- Faktorer som påvirker bedriften, markedskunnskap
Dette lærer du
Kunnskap: Studenten har en grunnleggende forståelse av markedsføringsprosessen, kjennskap til sentrale konsepter, teorier og metoder innen markedsføring, og er kjent med eksempler på markedsføring i noen bedrifter.
Ferdigheter: Studenten kan finne, vurdere og referere til informasjon relevant for markedsføring og presentere dette slik at det belyser grunnleggende problemstillinger innen markedsføring. Studenten kan delta i løsningen av enkle markedsføringsutfordringer i praksis.
Generell kompetanse: Studenten kan anvende markedsføringskunnskap og ferdigheter individuelt og i samarbeid med andre, og er i stand til å reflektere og tenke kritisk om grunnleggende markedsføringsspørsmål.
- Forelesninger på campus. Semesterprosjekt i grupper. Selvstudium
Informasjon om lærebøker vil være tilgjengelig før semesterstart.
Forelesningsnotater. Ytterligere litteratur kan bli distribuert.
- 3 timers avsluttende skriftlig eksamen på campus som teller 100% av karakteren.
Skriftlig skoleeksamen Karakterregel: Bokstavkarakterer Hjelpemiddel: A1 Ingen kalkulator, ingen andre hjelpemidler - En ekstern sensor vil vurdere pensum og eksamen. Karakterer vil bli satt av intern sensor eller ekstern sensor.
- Deltakelse i og innlevering av semesterprosjektet er obligatorisk.
- Forelesninger og seminarer minimum 26 timer.
- 5 studiepoeng overlapp mot AOS120F og AOS121-B.
- Generell studiekompetanse.